Ännu en sommarmorgon

Ännu en underbar sommarmorgon. Jag läser i Metro om att staden behöver regn. Inte jag. det känns om om vi bara har haft ett par dagars sol, och sedan ska det krävas regn på en gång! Jag kan gå med på lite regnande på nätterna, det skulle hjälpa min pollenallergi och få skogen utanför att dofta underbart frisk. Men inte på dagtid! Nu vill jag njuta av sommaren. Vem vet om det här är allt det blir?


Jag sitter i Kungsan varje lunch och njuter av en knapp timmes sol. Helt underbart! Men nu är min senaste Söderberg slut, och jag ska jobba mig igen Lolita, ett projekt sedan några veckor. Jag läser ofta flera böcker samtidigt, just nu har jag fyra stycken jag läser parallellt. Då blir det lätt att jag prioriterar de lättare böckerna och lämnar de jobbigare. För hur kul är det egentligen att vara i huvudet på en medelålders man, och uppleva hans kärlek och övergrepp mot en tolvåring? Varken han eller Lolita är speciellt sympatiska. Kanske är det en sådan bok som man uppskattar fört efteråt? Nu mest äcklas den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0