Ta med och bränna-lista

Imorgon är det nyårsafton!

Jag gillar nyår. Tanken att man får en chans att lägga gammalt bakom sig och börja om är tilltalande. Det är lite som en biktdag för mig. En av mina favoriter är, förutom champagne, att skriva en ta med och bränna-lista. Man tar ett papper, och spaltar på ena sidan upp saker man önskar ta med sig in i det nya året, saker man vill tillföra sig, det man längtar efter. På andra sidan spaltar man upp sådant man vill bli av med. Sedan, när natten närmar sig nytt, river man pappret itu och bränner helt sonika upp den dåliga biten, och läser den bra biten för sig själv samtidigt som man koncentrerar sig på den. Jag har inte skrivit klart min lista för i år, men jag ska göra ett försök att få klart den idag. Den är fint att se alla hemskheter gå upp i rök.


Poff... så är de borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0