Luciatåg

Vi hade ett skönsjungande luciatåg imorse och sedan en hemlig talare enligt traditionen. Hon verkade inte ha förberett sig allt utan stakade sig igenom en kvart innan hon tackade för sig. En liten blond flicka, programledare, med i stjärnor på is, Josefin någonting. Hade aldrig sett henne tidigare. Men det var mysigt att sitta i marmortrappan och titta på lucian och lyssna på sångerna. Julstämning och vackert med vår enorma, snurrande gran i taget. Alla avdelningarna är julpyntade och i ljushallen hänger det grönt och ljus från alla räcken. Jag gillar julen här.


Den här helgen ska jag vara med mannen och så lite glöggfika hos en av vännerna. Det ska bli mysigt att få lite tid för oss två. Vi ska ge oss på att baka lite julgodis, det ska bli roligt. Jag älskar att julpyssla. Och på söndag ska jag slå in paket. Jag tror att det kommer att bli en riktigt bra helg. Jag är lite skeptisk till snön, jag har det hellre torrt, men måste det snöa kan det ju få göra det nu. Det är okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0