Julklappsshopping

Oj, så många klappar jag har köpt nu! Jag har några kvar med läget känns under kontroll, så som det brukar. Jag är lite missnöjd med en av de planerade presenterna, jag ska se om jag kan hitta något bättre. Kanske kan jag få något uppslag idag när jag och vännen ska gå och julhandla. Det ska bli mysigt. Jag älskar att handla saker och en av fördelarna med finanskrisen är att affärerna praktiskt taget är tomma på folk. Inga köer. Ingen trängsel. Helgens shopping var som att vara och handla på en onsdagsförmiddag.


Ikväll när jag kommer hem ska jag kanske slå in ett par paket. Egentligen borde jag städa, men det är roligare att slå in paket. Jag kan städa imorgon. jag har en hel låda full med papper i olika färger, mönster och typer. Cellofanplast i två färger. Ett dussin olika snören, etiketter i guld och silver och med tomtar och fina julkort där det får plats långa rim. Små stjärnor och hjärtan man kan klistra på paketen. Girlanger med ståltråd som går att böja till och få den ultimata finishen på paketen. Jag kan göra paket helt i guld, helt i rött, helt i blått eller varför inte mönstrat. Jag har kartonger, wellpapp och rosa silkespapper. Jag älskar att slå in julklappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0