Födelsedagsmiddag

På lördag fyller jag år, och ska istället för fest försöka mig på en sittandes trerättersmiddag. Det började som en liten idé, en intim middagsbjudning för de närmsta. Men så upptäckte jag att de närmste var lite fler än vad jag tänkt mig. Och alla, precis alla, har tackat ja! Hur underbart är inte det? Jag är så glad! Det har aldrig hänt förut att jag har bjudit in människor och alla, precis alla har kunnat komma! Och så nära efter nyår! och både nya vänner och mina äldsta kan komma! Jag trodde att alla antingen skulle antingen vara bortresta eller alldeles för bakfulla för att vilja gå på ytterligare en fest.


Lite svårigheter har jag dock råkat ut. Hur har man en sittande middag för 17 personer utan serveringspersonal? Hur tänkte jag egentligen? Och vad ska gästerna äta på? Plötsligt handlar det inte längre om att det är svårt att laga något gott och inte alldeles för dyrt, det handlar om svårigheter att duka snyggt och hitta bestick till alla! Jag som älskar att fixa med dukning och servetter och fina kuvert. Det blir en IKEA-tur på fredag för att köpa vattenglas och bestick. IKEA, Wedgwood och gammalt anrikt Rörstrand runt samma bord. Hålla ihop kuverten eller mixa och blanda hejvilt?


Det blir en utmaning att se om jag klarar av det. Om maten kan hålla sig från att bli torr och seg, om vinet räcker (utan att ruinera mig), om gästerna trivs. Och tänk att jag har så många närstående, som alla vill komma och vara med mig. Jag är så lyckligt lottad.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hej igen och tack för senast!!!

Jag vill bara säga att jag är så glad att vi får komma! Det ska bli så roligt att komma och få fira din födelsedag, och träffa alla trevliga vänner du har! Säg till om vi ska hjälpa till med något, du vet att jag vill och kan, om bara inte lilla bebisen tar alltför mycket tid!

Idag vägde han nästan 4 kg, tänk att få beröm för att man går UPP i vikt och inte bara ner... det hade inte jag tackat nej till. Ikväll ska jag och min man äta hummer, i vår lilla egna nyårsmiddag. Kram systeryster!

2008-12-30 @ 19:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0