En bra människa?

Jag undrar om jag inte har för höga tankar om mig själv. När jag försöker bryta ner mina positiva egenskaper om hur jag är som person, inte i något jobbsammanhang, hittar jag ingenting som existerar för att jag inte har vining om det. Jag vill inte tänka att jag är en sådan beräknande person. Jag försöker att tänka att om det var så skulle jag inte vara något vidare på att behålla vänner. Men även om min vänskapskrets inte är enorm är den trofast och några av mina bästa vänner har känt mig hela livet. De vill fortfarande umgås med mig. Jag skaffar mig ett par nya bekantskaper om året. Kanske människor som jag arbetar med eller träffar i andra sammanhang och som långsamt förvandlas från trevande fika eller drinkar på stan till vänner. Jag har en väldigt nära kontakt med min familj och mina systrar är inte bara systrar utan också de bästa vännerna.


Men ändå gnager tvivlet. Hur vet man om man är en bra människa? Kan man få en lista och bocka av hur man agerar i olika situationer? Förtjänar jag de vänner jag har? Min familj? Min pojkvän? Jag förstår inte riktigt hur någon kan välja att stanna hos mig.


Kommentarer
Postat av: Bodil

Du är bland de finaste, snällaste och ödmjukaste människor jag känner. Du har en underbar familj, och vänner och pojkvän som älskar dig, precis för den du är. Glöm aldrig det. Kramar från Julmuppen (och tack för julkortet, vi blev väldigt glada!)

2008-12-11 @ 08:12:22
URL: http://bodilsminicirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0