Efter-juldeppig

Så var julen över och jag är lite efter-juldeppig. men jag har haft några jättefina dagar nere hos mamma och pappa. Gnistrande sol ute och kalla promenader på landet, utsikt över ängar och dammar och narnialyktor i skogen. Den finaste julgranen i stan, julstjärnor och girlanger. Hela huset har doftat av nejlikor och apelsiner och julbak. Vi har gjort små turkiska julkakor, ett pepparkaksslott och små marsipanfigurer i alla regnbågens färger. Jag har haft en liten julpokerturnering och fick erkänna mig besegrad av lillasyster, jag har sovit djupt om natten och jag har umgåtts med min mamma och pappa. Sen kväll vid matbordet med ett glas vin, en kall middag ute vid pizzaugnen i flisjacka, julmiddag vid köksbordet som i gamla tider. Lugna eftermiddagar då jag har gått runt i huset, bläddrat i ett par böcker och något fotoalbum.


Jag saknar dem så mycket här hemma. Jag önskar att de bodde närmre. Att jag kunde titta över på en fika eller en tidig söndagsmiddag, att mamma kunde göra mig sällskap på ett par timmars promenad. Det är så sorligt att vi ses så sällan.


Kommentarer
Postat av: Elin & Sara

snygg blogg, hur är det med dig? :)

2008-12-29 @ 10:11:04
URL: http://hundtass.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Jag blir så avis för att jag inte kunde vara med!

Nästa år ska jag ta igen allt med råge!

Puss!

2008-12-30 @ 19:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0