Och det regnar och regnar

Det regnar överallt. Skyfall, kondensdroppar, storm, vind. Under natten blåser det så mycket att jag är rädd att balkongdörren ska blåsa sönder och jag går upp och stänger den, trots den klibbiga värmen. Jag vaknar med jämna mellanrum av att det låter som om sovrumsfönstret smattras sönder. Elaka, hårda regndroppar, precis som små hackande näbbar. men det klarar sig.


När jag går upp regnar det fortfarande. Ett höstregn, disigt i luften och asfalten ligger svart och skimrande. Lågtrycket är här för att stanna med oss en stund. Men min semester då? Min sol? Mina picknickar ute vid slotten? Mina små skärgårdsturer under dagen? Mina eftermiddagar på en uteservering? Hur gör jag nu då?


Kommentarer
Postat av: Sussi

Trist, sommar är sol, höst är regn.

2008-08-05 @ 08:17:40
URL: http://www.smyckadegipskvinnor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0