Helg, ljuva helg!

Äntligen fredag! Jag har inte hunnit längta lika mycket som möjligt men visst har jag fredagskänsla i kroppen, som är ännu starkare av att jag får gå hem redan klockan två för att fixa hemma innan min familj kommer på middag. Har förberett det mesta i lägenheten men den gamla stora soffan tar upp stora delar och jag ska hinna bli av med den innan de kommer.


Underbara postenkillar ringde på med soffan utanför min dörr igår - vilken service! Hade krävt av mannen att han skulle vara på plats och inte alls sitta och skriva på sin uppsats för att hjälpa mig kånka den tunga tingesten fyra trappor, men nu behövdes det inte. Det tog oss däremot närmre två timmar att montera den... Man förstår inte hur bra IKEA-beskrivningarna är förrän man har sett något annat! Detta var en dålig svartvit kopia på norska, där det inte preciserades vilka hål som skulle användas med vilka skruvar. Inte helt rätt, men tur att mannen är händig! Men nu är det så fint, så fint! Hann med att inviga den med lite hångel också. En riktigt bra eftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0