Träna, träna, träna!

Hade väldigt svårt att ta mig upp imorse, inte förrän tio över sex lyckas jag masa mig ur sängen. Får det lite stressigt innan jag måste gå till tåget, men hinner ändå promenera ner istället för att ta bussen. Försöker fånga alla former av vardagsmotion som jag kommer över. Gymträning igår, sprang längre än förra veckan och snabbare. Har hållit mina två pass i veckan ett par veckor nu, men det är för lite. Frisbeeträningen har legat nere, men med det varma vädret kommer vi snart komma igång utomhus. Jag längtar! Det är verkligen en helt annan sak än i en svettig gympahall.


Idag blir det troligen en långpromenad efter jobbet. Om vädret håller i sig och är så fint som det är nu på morgonen vill jag inte vara instängd på gymmet. Det är en helt annan sak på luncherna. Även om det blir kortare träning är det bonustid, då jag hade kunnat sitta och jobba istället. Skönt att få en timme där jag kan glömma jobbet, även under arbetsdagen. Det är en av de stora fördelarna med det här jobbet, att jag faktiskt kan gå iväg två gånger i veckan och träna, utan att stressa speciellt mycket. Men sommaren närmar sig med stormsteg, och det börjar bli dags att ta i med hårdhandskarna. Jag hoppas att Kollegan snart kommer igång och tränar med mig, om så bara en dag i veckan. Vi sporrar varandra: snabbare, tyngre, fler gånger. Och det är roligt med sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0