Miljöbov?

Å, en sådan underbar morgon! Jag njuter i fulla drag eftersom jag vet att vädret ska svänga nu. Min femtonminuterspromenad till pendeln är ett nöje dessa dagar; inget slask som fastnar vid byxbenen och gör att jag måste trampa omkring i sörja hela dagen, inget regn som smetar ut sminket, ingen blåst som får håret att forma sig på möjligt men inte smickrande sätt... jag blir så glad!


Tidningen är full med ekotips, och jag skäms över hur lite jag gör. Jag är inget vidare på att källsortera, jag slänger ofta mat och jag älskar att shoppa och resa. Men jag tröstar mig med att jag inte äter kött, vilket är väldigt miljövänligt, och jag åker alltid kommunalt. Det är inte heller så illa. Om man ska fortsätta på det spåret: jag tittar nästan aldrig på tv eller använder datorn hemma, och är ingen storkonsumerare av el. Jag handlar inte heller dyra designplagg och använde kläderna många gånger. Pantar burkar och sorterar glas. Något mer? Jo! Jag har en vattenkokare jag är väldigt förtjust i och använder alltid lock vid matlagning. Det ni.


Kommentarer
Postat av: Bodil

Oj nu skäms jag... du är ju duktig! Jag sorterar tidningar och papper, men tyvärr inte kartonger... skäms... Jag använder lite el, använder lock när jag lagar mat och har vattenkokare. Kör tyvärr för mycket bil... måste börja kasta batterier i batteriholken... det gör jag inte nu... Köper nästan aldrig kläder, och äter sällan kött. Hmm. Många förbättringar kan göras.

2008-04-25 @ 11:31:01
URL: http://www.bodilsminicirkus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0