Lägenheten

Var och tittade på lägenheten igår tillsammans med farbror och en vaktmästare. Just nu är den i stort behov av renovering. Planlösningen är märklig, svårt att tänka sig hur tanken var då den byggdes. Men nog finns det potential!        
              

Man kommer in i mitten av lägenheten, och till höger ligger ett märkligt avskiljt rum på väg mot vardagsrum, och bredvid detta sovrum och badrum med klädkammare. åt andra hållet ligger ytterligare en toalett, klädkammare, ett smalt kök och ett sovrum till. Man skulle kunna slå ut en hel del väggar och göra om, bredda kök för att få plats med ett matbord och göra vardagsrummet större. De 94 kvadratmetrarna dåligt disponerade, lägenheten känns inte speciellt stor. Men oj, om jag fick den... dock ser det inte speciellt bra ut, det ligger alldeles för många framför i kön, och nog borde fler än jag se det fantastiska läget med utsikten som är slående vacker. Jag vill ha den! Jag kan se mig och mannen fixa tillsammans, få plats med alla våra böcker, få ett alldeles underbart sovrum utan någon dator som brummar, slå ut väggar och sucka och stöna över allt jobb men egentligen vara otroligt nöjda med oss själva... vill ha! Kan man börja panikjobba i en församling för att få hamna i rätt kö, tro?


Kommentarer
Postat av: Bodil

Saker och ting händer av en anledning, och jag tror att det fanns en mening med att du följde med till I&A häromdagen. Du får den! Och det kommer bli fantastiskt!

2008-05-01 @ 09:36:09
URL: http://www.bodilsminicirkus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0