Hästar och annat som stör i natten

Vaknar ur drömmar som har stört mig i ett par dagar. Det är en av mina närmsta vänner och hennes djur som figurerar i dem. Jag vet inte riktigt vad det är de vill men vi kommer aldrig till något avslut i drömmen. Om och om igen försöker jag fånga hennes häst, men i samma sekund jag ska greppa tygeln vänder hästen och travar ifrån mig. Jag känner mig som en poliskommissarie som utreder ett fall och har svaret framför sig men inte får fram det i hans medvetna. Det bara ligger och gror i det undermedvetna. Frustrerande, är det något jag har glömt? Jag ringer henne för att ta reda på om hon vet något, men det tutar bara upptaget. Typiskt. I nästa dröm är det mina naglar som går sönder och jag måste ta bort en bit för att det ska bli jämnt. Slår upp det på en drömtydningssajt: Naglar - Klippa eller fila. Förtret genom en vän. Hm, lät ju inget vidare. Klickar mig till en annan sajt: Binding power, strength to hold together, as a common belief will bind people together of opposite temperaments. A nail may also represent, as in Christ being nailed to the cross, the painful links that bind us to our body, our earthly experience, our pains and trials. Okej, det här kan jag I varje fall relatera till. Men det verkar märkligt. Jag återgår till att fundera över hästen istället.


Har en intressant dag på jobbet framför mig, med mycket att göra. Vissa delar av arbetet som på så många sätt tråkar ut mig är roliga och fortfarande en utmaning att arbeta med. Jag förbereder mig införa att Chefen kommer, förhoppningsvis kan vi sitta med det tillsammans en stund innan hon fortsäter rekryteringen till hennes tjänst. Inte så lång tid kvar innan hon lämnar mig nu. Kan inte riktigt relatera till det än. Hur kommer det kännas att vara här själv? Som det är nu har jag alltid henne som backar upp mig. Men kommer någon att försvara mig nu då de andra gnäller? Eller blir jag alldeles ensam?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0