Halvvägs till helg

Jag har ett nytt mission. I en Damernas värld hittade jag botemedlet för min depression: en smultrontvål i en jättefin, gammaldags ask som mannen skulle älska. Och jag skulle gilla att lukta på tvålen. Men när jag letar finns den inte att köpa! Inte på nätet, inte någon återförsäljare i Stockholm. Mailar butiken i Sandviken och får till svar att jag ska ringa dit så kan de hjälpa mig. Omständigt. Blir nere igen.


Igår spelade vi lite frisbee. Jag tror att både jag och Syster längtar efter sommarsäsongen och slippa helkvällarna med att ta sig ut till Haninge och vara i en svettig gymnastiksal utan syre. Vår partner var inte där, så vi fick roa oss själva. Jag har svårt att se att vi kommer att vara redo för EM om bara några månader, men vi får väl se det som en resa och en erfarenhet bara. Det ska bli roligt att sätta ihop rutinen, och välja musik, men jag tvivlar på att vi kommer att göra speciellt bra ifrån oss. Ibland känns det som om jag lika gärna skulle kunna strunta i våra ofta patetiska försök till träning. Ibland är det otroligt roligt. Men det är fortfarande svårt, grunderna har inte satt sig och jag blir så frustrerad på mig själv. Hur svårt kan det vara?


Känner mig bättre idag. Om det är vetskapen att jag kommer att sova bredvid mannen inatt eller att det är onsdag och att veckan plötsligt lutar mot helg är svårt att säga. Spelar egentligen ingen roll vilket. Jag har en upptagen och tungarbetad dag på jobbet framför mig, men jag tror inte att den kommer att bli så stressig. Skulle behöva gå och träna. Men när ska jag egentligen hinna allt? Känner att jag felprioriterar lite för mycket saker just nu i längtan över att hålla mig sysselsatt och inte få för mycket tid att grubbla. Får lätt panik när jag tänker på att även hela nästa vecka är uppbokat. Hur hände det? Gör jag fel val? Och vilka är i så fall de jag borde ta bort?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0