En helt underbar helg

Hur är måndagskänslan denna vecka? Jag känner efter och tror att det är en bra måndag. Det känns som en riktigt bra vecka som ligger framför mig. Syster fyller år idag, imorgon ska jag med storasyster till balkongmöblernas värld, onsdag blir det middag med pojkvän hemma hos en av mina äldsta vänner, torsdag kommer mamma äntligen upp, fredag födelsedagsmiddag och så fest på lördag. Känns mycket, mycket bra faktiskt. Idag får det bli städa och fixa.


Det är underbart väder ute, vilken helg jag har haft. Njuter i fulla drag av allt det underbara. Tidig långpromenad med pojkvännen genom skogar i Enskede, bort mot Nacka på lördagsmorgonen när dagen är som soligast. Lugn kväll hemma med tvättande och sortering av skåp. Picknick i Rålis på filt med utsikt över vattnet, ciabatta med mycket grönsaker och fetaost och varm choklad. Lugnt strosande längs Norr Mälarstrand bland alla andra par, unga och gamla. Jag är så stolt över honom när han går vid min sida. Sitter på balkongen med varsitt glas vitt vin och böcker och småpratar. Han har skjortan öppen och jeansen uppkavlade, ändå är det för varmt. Tittar på en film, ligger nära i soffan. När det är så kan jag inte önska mig så mycket mer av livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0