Vin med kollegorna

Onsdag, och idag ska jag dricka ett glas vin med kollegorna efter jobbet. de ska dricka vin i varje fall, jag vet inte om jag är så sugen. Men jag hoppas att de små molnen som har samlat sig ska skingras och att jag får en stor räksallad med massor av handskalade räkor. Och lite citron. Det var så länge sedan vi träffades utanför arbetstid alla tre att det känns som om vi har tappat bort varandra. Små stycken av livet tränger in i arbetsdagen, men vi hinner aldrig prata färdigt. Framförallt den ena har jag mer eller mindre tappat kollen på vad hon gör.


Men jag tror inte att det är något speciellt smart.


Men först ska jag jobba ett par timmar, jag har mycket som jag ska hinna med och jag verkar aldrig längre komma ikapp. Kanske inte bryr jag mig tillräckligt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0