Trädgård och nya mål

Vi flyr det gråa vädret på söndagen och går i Bergianska trädgården. En vän till mannen guidar och jag får lära mig en massa om frön och träd och konstiga läror och system. Jag märker att jag verkligen saknar all baskunskap om botanik. Men det gör inte så mycket. Jag längtar efter att ta med mamma dit. Hon skulle gilla det så mycket. Och hon skulle kunna alla växterna.


Efteråt möter jag upp vännen för en två och en halvtimmes promenad. Vi går från Hornstull över till Liljeholmen, fortsätter förbi en liten sjö och koloniområde och sedan till Vinterviken och längs med småbåtshamn och vacker utsikt. Vi sätter ett gemensamt viktmål och en gemensam vinst- om vi båda klarar av det ska vi fira med ett långt besök på Centralbadet då vi bara ska rå om oss själva! Bubbelbad och simma långsamma längder i den vackra bassängen. jag känner mig oerhört laddad inför detta! även om vi har satt målet realistiskt är det hårt arbete för att nå dit till dess. Men det känns roligt!


Det är härligt att vara två.


Kommentarer
Postat av: Celine

Jag gillar såna filmer men inte när det blir för mycket. Man vill ju inte gå runt och vara ledsen bara på grund av en film :)

2009-04-07 @ 13:42:30
URL: http://celinehocaoglu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0