Överraskande nyheter om en gammal bekant

Jag har en märklig dröm om en gammal klasskamrat. Det är en mardröm, men i den räddar han mig från ett attentat. Den ligger kvar i mig ett par dagar, och jag funderar några dagar över honom. Vi var inte vänner på det sättet att vi umgicks, men vi tyckte inte illa om varandra. Han tillhör inte den elaka skalan av människorna i klassen, de jag aldrig skulle prata igen med, han är en tyst, söt figur som märks men inte stör. Han är den första killen som frågar chans på mig och trots att jag har varit hemligt förtjust i honom under en tid så säger jag nej, eftersom jag tror att det är ett skämt.


Letar upp honom på Facebook. Han har ett ganska ovanligt efternamn så det är en lätt match. Hans bilder visar att han har gått fårn att vara anorektiskt smal till att vara ganska biffig och vältränad. Lägger till honom som vän och skriver ett kort mail.


Det dröjer någon dag, sedan får jag svar. Han skriver att han är glad att höra av mig, att det verkligen var längesedan. Sedan två år tillbaka sitter han på Österåker men blir frisläppt till sommaren. Att han mår bättre nu än på länge. Han undrar hur jag mår och vad jag gör.


Vad svarar man på ett sådant mail? Beklagar man att någon sitter i fängelse? Får man fråga vad de är dömda för?


Och hur sjutton kunde han hamna där. Han, av alla människor.


Livet kan verkligen förändra sig. ibland blir det inte som man trodde av folk.


Kommentarer
Postat av: Celine

Oj! Vilken konstigt det blev. Jag undrar också vad man kan svara på det.

2009-04-07 @ 08:36:00
URL: http://celinehocaoglu.blogg.se/
Postat av: Bodil

Men oj... det hade man ju knappast kunnat tänka sig... och vad sjutton svarar man på det? "Det var ju tråkigt" ?

2009-04-07 @ 09:38:44
Postat av: Anonym

det som kallas otippat.. "oj hoppsan".

2009-04-07 @ 10:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0