Min kollega och hennes nya date


Vi knallar från NK till Medborgarplatsen i det fina vädret och ena kollegan pratar om sin nya date. Vi slår oss ner på Melanders fisk och min ena kollega pratar om sin nya date. Vi beställer mat och vin och min kollega pratar om sin nya date. Vi äter upp, tar en cigarett efter maten (eller, de kedjeröker, och jag tar två för sällskapets skull) och min ena kollega pratar om sin nya date. Vi går vidare till en annan bar där det är ltie mer infravärme och min ena kollega pratar om sin nya date. Jag går in och beställer en kopp te, och när jag kommer ut igen pratar min ena kollega om sin nya date.


Någonstans här tar hon ett andetag och blir tyst och jag passar på att försöka säga något själv som inte har med hennes nya date att göra. jag nämner att jag ska vara tjänstledig. Min kollega tittar på mig och säger "jaha, vad bra. det kommer säkert att passa dig". Min andra kollega börjar prata om ett nytt fenomen hon har upptäckt sedan facebook, gamla pojkvänner som amn plötsligt fått kontakta med, och som hon tycker är jobbigt. Då tar min förstnämnda kollega (hon med sin nya date) upp sin mobil och börjar knappa. Jag ber henne visa något intresse för våra liv, eftersom vi har pratat om hennes i två och en halv timme, varav hon tittar på mig och säger "jamen vadå, ni pratar ju bara jobb? Jag facebookar." Här någonstans bestämmer jag mig för att om det är så här det är, så kommer jag inte att gå med på något som helst mer umgänge med henne. Ett par minuter senare packar jag ihop och åker hem.


Hur fan har hon mage?


Kommentarer
Postat av: Bodil

Hahaha! Ibland kan man vara självupptagen, men det här lät ju helt extremt. Jag tycker du gjorde helt rätt som kommenterade hennes ointresse, men med tanke på hennes reaktion kanske umgänget med henne ska minskas tills hon inser att det finns annat i livet än flyktiga dater.

2009-04-17 @ 10:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0