En jättefin helg

Har en jättefin helg. Lugn och skön lördag, städar och pysslar hemma medan mannen hänger över sina böcker och slår små lovar runt mig när han blir för uttråkad. Vi ska gå på en fest men kommer inte iväg efter middagen utan blir sittandes kvar vid köksbordet med ett glas vin och massor att prata om. Vaknar utvilad på söndagen och möter lillasyster inne i stan för en shoppingrunda. Vi hittar en femtioårspresent och lite uppslag. Möter upp vännen för en tvåtimmars promenad på Långholmen och Söder Mälarstrand. Knallar från Hornstull till Södra och åker hem med en liten matkasse. Söndagsmiddag med tsatziki och sallad och bröd. Förhäxad på tvn. Dåsar i sängen och pratar till sent. Vaknar otaliga gånger av mardrömmar. Vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte ens se på en serie som Förhäxad utan att bilderna fastnar och plötsligt är det jag som måste rädda världen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0