Trött i hela kroppen

Jag vaknar vid fem och ligger och vrider mig tills jag bara har tio minuter kvar innan jag ska gå upp. Då faller jag i nästan onaturligt tung sömn och inbillar mig att det är mitt i natten när klockan ringer. Men det är det inte, klockan är nästan sex och det är dags att gå upp och äta fil och göra sig iordning för jobbet. Jag tror att jag provar fyra eller fem olika kombinationer av kläder. Inget sitter snyggt. Jag försöker att inte gripas av panik.


Det är tomt på jobbet när jag kommer dit, och jag hinner arbeta i nästan en halvtimme innan folket börjar att droppa in. Chefen är i Paris denna helg, så jag är ensam på mitt kontor. Jag stänger av ljudet på telefonen. Sådär, nu ska jag få mycket gjort.


Min mamma kommer och hälsar på mig idag, vi ska äta middag hos mig tillsammans med lillasyster och pappa. Storasyster är fortfarande i ett varmt land och solar sig och kommer inte hem förrän imorgon. Jag hoppas att det blir trevligt, men jag är väldigt trött och skulle gärna lägga mig tidigt. Undrar hur länge jag kommer att kunna hålla mig vaken efter ett par glas rödvin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0