Nya vanor!

Idag är det dags för nya vanor. Jag har sagt det ungefär en gång i veckan sedan nyår, men den här veckan menar jag det. Inget onödigt handlande, ingen onyttig mat, och så måste jag röra på mig. Två gånger på gymmet förra veckan, nog kan jag bättre än så? Jag kommer behöva köpa en helt ny sommargarderob om jag inte går av mig mina stressför jobb/jul/semester/slutaröka-kilon, och det NU. Chefen säger att hon också har gett upp och precis som jag tänkt samma tanke- ge oss till de högre makterna. Suck. VV, här kommer vi igen...


För att markera början skriver jag upp morgonens vikt och hinner också med att mäta mig och skriva upp måtten innan jag går till jobbet, något jag saknade att jag inte gjorde förra gången. Visst gillar jag att följa via vågen, men det är ändå centimetrarna som betyder något. Det, och storlekarna i kläder. Skickar ett sms till chefen, eggar om ett vad för att puscha det lite. Även om jag har min målbild klar för mig är jag en tävlingsmänniska, och det kan vara det där sista som faktiskt får en att låta bli att äta det där man tänkte stoppa i sig, eller fick en att ge sig ut en sväng fast man är helt slut efter jobbet. För det är ju en viss tidspress. Det är redan maj. Hur mycket hinner man med på fyra, ynka veckor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0