Min julgran

Onsdag, vi börjar närma oss hälften av arbetsveckan, men till skillnad från hur våren har varit tycker jag nog att det bara går segare och segare. Inte speciellt kul. Jag sitter med julsortimentet och måste ha det klart denna vecka. Det är verkligen inte lätt att göra någon slags beräkning av hur många små guldiga julprydnader av varje sort vi kommer att sälja. Å andra sidan är det den roligare delen av arbetet. Jag önskar bara att någon kunde visa mig hur jag skulle göra beräkningar. Nu sitter jag mest och gissar.


Men jag ser redan min julgran framför mig. Å, så mycket fina saker vi ska ta in, och oj, så mycket saker jag måste köpa med mig och ta hem. Kanske mannen vill hjälpa mig att klä granen i år? Våra jultraditioner kommer ju ändå ändrats radikalt detta år. Inget är som förr. Lustig känsla, och inte speciellt angenäm. Jag har aldrig gillat förändringar, även om jag vet att de är nödvändiga. Tillbaka till julgranen. Jag tror att jag vill ha en riktig gran i år. Och så ska jag slå in skimrande saker och lägga under den. Massa små saker i guld och fina ljus ska pryda den, och längst upp ska det vara en stjärna. Jag skulle väldigt gärna vilja ha glaskulor istället för plast, men då kommer jag nog inte ha några kvar till nästa år. Jag är duktig på att slå saker i golvet. En ny matta under granen måste jag också ha, men det är mest för syns skull. Jag ska ju lägga paket så att den inte kommer att synas i vilket fall som helst.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-06-25 @ 09:45:36
Postat av: erica

ha en bra dag!

2008-06-25 @ 09:50:08
URL: http://ericaa84.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-06-25 @ 09:50:53
URL: http://rickardfolkesson.blogg.se/
Postat av: lupum

försöker du skapa julkänlsa redan i juni.usch för julen..vill ha sommar året om

2008-06-25 @ 09:51:57
URL: http://lupum.blogg.se/
Postat av: Victoria

God morgon :)

2008-06-25 @ 09:57:43
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0