Vilken dag i skärgården!

Vilken dag i skärgården!


Det var meningen att vi skulle mötas strax innan båten skulle gå, men lite missuppfattningar gjorde att några befann sig på en båt och jag och mannen utanför en annan. Vi lyckades synka de flesta men en av flickorna hann inte byta utan fick en ensam båtfärd ut. om man bortser från det lilla problemet hade vi en underbar dag. Det var en hel del moln som tornade upp sig men det började aldrig regna, solen sken starkt och vi badade, slappade, spelade frisbee och pingpong, gick en promenad till det fina lilla värdshuset, åt en väldig massa picknick och drack vin. Vi hann också spela lite spel och bara lata oss. Dagen gick dock alldeles för fort och vi tog båten som gick halv sex därifrån. En underbar båttur ute på däck på den gamla ångbåten. Stockholm är så otroligt vackert från sjön. Jag och mannen lyckades med några duetter, och i vissa låtar stämde allihopa in. Vi hade en road publik.


Vi kom inte tillbaka till staden förrän vid åtta, och åkte hem till Sara för lite middag och ett par timmars umgänge. Vi var alla trötta och slitna efter dagen och blev inte kvar så länge.


Söndagen spenderade jag till största delen med ännen. Hon hade med sig en hund till mig och en till sig själv och vi tog en skogspromenad. Vi var båda lite bakis men orkade i alla fall med en och en halv timme i skogen. Inte dåligt! Vi fick ett par timmar på balkongen med lite flädersaft och prat också innan hon begav sig hemåt. Väldigt trevligt. Jag är lite bekymrad för henne men har fullt förtroende för att hon kommer att lösa situationen på bästa sätt. Men jag önskar att jag kunde frammana ett litet pengaregn över henne. Hon har slitit så hårt så länge, hon skulle förtjäna lite lycka och enkelhet.


Mannen kom efter guidningen och vi åt quornfärs och tittade på Sagan om ringen, Härskarringen. Spännande, men resulterade naturligtvis i mardrömmar. Jag sover dåligt trots att jag är utmattad efter ett par dagar med dålig sömn. Jag måste vara världens mesigaste person.


Kommentarer
Postat av: Iceea

God dag!

Låter som om helgen trots allt var bra.

Har uppdaterat min lite nu också.

Låter skönt att ta båten ut. jag å Gårdarn var nära på att åka båt också men vi höll oss kvar på en brygga. Vinden ville inte ha mig ut till havs!

Ha,ha,ha...

2008-07-14 @ 10:26:05
URL: http://iceea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0