Torsdagskväll med storasyster

Jag har en härlig torsdagskväll med storasyster. Vi väljer kläder till bröllopet hon ska gå på i augusti. När hon provar och poserar i de olika klänningarna ser jag tydligt hur gravid hon är. Från ingenting till en liten mage på bara en månad! Men hon är tjusig, fortfarande smal i kroppen men med den lilla magen med parasiten, som de kallar honom. Jag tror att det är en pojke. Men hon hoppas mest på en flicka. Oavsett vad det blir vill jag klä barnen i söta, rosaskimrande Hello Kittykläder. Men jag tror inte att hennes man kommer att gilla om jag gör det.


Vi grillar kyckling, äter potatissallad hon har gjort på färskpotatis och en grönsallad, och till efterrätt jordgubbar. En riktig sommarmåltid, ute på balkongen. Skyfallet drar snabbt förbi och då vi är halvvägs igenom middagen är himlen oskyldigt blå med lätta, vita puffmoln. Vädret har verkligen varit växlande senaste dagarna.


Jag åker hem vid halv nio, och fixar hemma ett par timmar med packning inför helgen, pengaaffärer och lite annat smått och gott. Får kontakt med en av irlandsvännerna jag inte pratat med på länge, jag är lättad över att hon hör av sig. Jag har inte varit en speciellt bra vän i det fallet. Jag vet inte vad för slags vänskapsrelation vi kan få nu men Åsas dödsfall har lärt mig att vara rädd om vännerna. Jag hoppas att det kommer att hålla i sig ett tag. Jag ska försöka underhålla tanken så att den inte lämnar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0