Skräckslagen, men beslutsam

Jag känner mig som en blandning av panikslagen och fast besluten. Stressad, rädd, skräckslagen, men ändå stabil, fokuserad och oerhört beslutsam. Omöjligt ekvation, absolut. Men inte speciellt ovanlig.


Såg en film för två veckor sedan där en av karaktärerna i filmen ser på paret hon har framför sig och frågar "så vem jagar vem?". Hon syftar till att i ett förhållande är det alltid någon som jagar den andre, man är aldrig på exakt samma känslomässiga stadium. Just nu tror jag faktiskt att jag och mannen är det. Det kan skifta lite grann från dag till dag, men senaste månaden har verkligen varit fantastisk. Om det är vid något tillfälle jag ska ta tag i mina demoner så är det nu, när jag verkligen har det lugnt och känner mig säker på de andra fronterna. Jag är bara rädd för att misslyckas. Ingen stor grej. Bara lite rädd.


Kommentarer
Postat av: Iceea

Ser att även du siterar honom=)

Det är just det jag gillar med honom. Han uttrycker ofta känslor och tankar i sina filmer som jag själv funderar över varge dag.

Jag är mycket för det övernaturliga därav gillar jag hans tänk.



Håller med honom om att det alltid är någon som jagar. Det brukar vara så att den ena är mer intresserad av den andre.



Man brukar säga att ett förhållande endast fungerar för att inte båda tappar intresset samtidigt...



Ha en kalasbra dag!



//Iceea

2008-07-14 @ 10:59:46
URL: http://iceea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0