Sommarkänsla

Vilket underbart väder ute! Njuter av en timmes lunch i Kungsträdgården och min bok, En ovanligt torr sommar. Har inte bestämt mig för om jag gillar den eller inte, men jag läser den i varje fall fortfarande. Det är en typisk engelsk, lite seg deckare om ett (eventuellt) gammalt mord. Tänk att de har tid att fördjupa sig i sådant! Lite befriande, med tanke på hur arbetsbelastningen brukar beskrivas för poliser i svenska romaner. Där hinns ingenting någonsin med. Men det är inte speciellt spännande läsning än.


Men Kungsan är underbart somrig och träden är lummigt gröna. På scenen står ett par flickor och sjunger en söt duett. Det är för långt bort för att jag ska kunna urskilja ordern, men jag kan höra den mjuka tonen och melodin. Runt omkring mig sitter affärsmän, turister och andra lunchande Stockholmare. Solen värmer och det känns som om den tar lite på min bara ben och armar. Sommarkänslan som  jag tycker har fattats mig blir lite mer verklig.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Tack för din kommentar!

Kram

2008-07-03 @ 17:22:14
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0