Semesterlängtan

Tillbringar tisdagskvällen hemma hos storasyster med lillasyster, vi grillar, äter färskpotatis, tsatziki, grillade bananer med chokladbitar i och jordgubbar och dricker rödvin. Det blir långsamt kyligare på balkongen men det är en härlig kväll. En luftballong passerar precis bakom huset, så nära att jag nästan får känslan av att kunna sträcka mig ut och röra vid den.


Vi pratar om sakerna omkring oss, de har nu bara ett par dagar kvar till semestern. Jag blir lite avundsjuk när jag ser bilderna på hotell och pool och härlig sandstrand, men tröstar mig med att jag också kommer att komma iväg. Först till Prag med lillasyster, sedan en långhelg med mannen i Barcelona, om pengarna räcker vill jag en sväng i oktober till New York och sedan är det en liten vintersemester i januari, ett par veckor i Sydamerika jag hoppas på. Så mycket hänger på mannens ekonomi. Vi får väl se, drömma kan man ju alltid.


Men just nu vill jag bara vara ledig! Jag känner mig instängd och trött, trött ändå in i själen när jag går till jobbet på morgonen. Det lättar inte under dagen. Jag skulle behöva en månad under solen, bara vila, samla d-vitaminer och njuta av mannen och vänners sällskap. Men tre veckor är inte så dåligt det heller. Jag ska nog klara av det här fram till dess.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag förstår att du längtar efter din semester!

2008-07-23 @ 08:37:54
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0