QX och rosa champagne

Igår trängdes vi med homoeliten i stan och var med på smygläsning av QX och avtäckning av NK:s skyltfönster i prideanda, ett i varje av regnbågens färger. Det var en intressant iakttagelse. Jag var där med lillasyster, ett par arbetskollegor och några av deras vänner. En av dem var ett stort Eva Dahlgrenfan, så när hon såg henne stå bredvid Efva Attling blev hon så till sig att vi trodde hon skulle svimma. Hon lyckades ta mod till sig och frågade om hon fick ta en bild. Dahlgren var mycket trevlig och ställde upp sig. så kunde hon inte få kameran att fungera! Men det lilla samtalet dem emellan gjorde hennes kväll och hon lyste resten av kvällen. Efter lite (eller ganska mycket) rosa champagne gick vi till Berns, som också de arbetade med drinkmaterial i regnbågsfäger. Vi satt i en soffa med lite puffar omkring och pratade och tittade på folk.


Jag kom i säng alldeles för sent och med alldeles för mycket alkohol i kroppen. Har lite vaga minnen från hemfärden, och jag minns att jag var väldigt upprörd över de nominerade till årets gayman inte var speciellt snygga. Tur att mannen är så bra som han är.


Vaknade i vargtimman av att jag gråter så jag skakar av mardrömmen som biter sig fast. Tar en väldigt lång stund innan jag inser att det faktiskt inte har hänt. Blir väldigt lättad då jag inser att jag inte är ensam utan kan krypa väldigt nära intill och slingra in armarna under hans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0