Motsägelsefullt väder

Jag sover djupt och länge och vaknar av en kall bris som letat sig in från den öppna vardagsrumsdörren. Det är soligt ute men kallt som tidig höst. När jag går ner mot pendeln fryser jag trots långarmat. Blir det inte varmare än såhär? Men jag lyssnar på musik och har gott om tid och i det stora hela är inte morgonen så dålig trots allt.


Jag befinner mig i ett litet arbetsvakuum för tillfället. Jag har ingen motivation, ingen stress, gör inte så mycket. Jag klarar mig undan med det nu men på något sätt måste jag hitta tillbaka. Dagarna blir därför långa här, jag vrider och vänder mig och tar varje tillfälle i akt att röra på mig.


Ikväll ska vi om det nu inte börjar regna för mycket titta på en väns pojkvän på scen. Det är första gången jag ser honom spela och det ska bli spännande. Jag hoppas att vädret vill vara med oss, när jag surfar runt på vädersidorna är de motsägelsefulla och okunniga och ombytliga. I min bunker har jag inte några fönster, utan jag måste ut ur varuhuset för att se vilket sorts väder det är. Det är verkligen att leva i en liten bubbla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0