Härlig tisdagskväll

Jag och syrran tränar en snabbis efter jobbet. Vi tappar båda lösnaglarna efter bara ett par kast och ägnar halvtimmen åt att öva olika spinn, olika fångster och kast. Det är nyttigt, vi känner båda hur enahanda vår träning har blivit och det här känns nyttigt, och väldigt orligt.


Jag möter upp ex-chefen för en middag tillsammans. Vi har en härlig tisdagskväll på söder. Vi äter salta galetter med lax, kräftstjärtar, rom och gräddfil, söta crêpes med glass, vit choklad och hemgjord jordgubbssylt och sköljer ner allt med ett friskt vin och massa prat. Det är roligt att träffa henne igen, och det är en underbar sommarkväll. Efter maten går vi till ett ställe där vi kan sitta ute, möter upp mannen och tar ytterligare ett glas. Värmen ligger kvar i luften och jag fryser inte, även då tröttheten börjar tränga sig på. Jag är lycklig när vi går hemåt efter att ha lämnat av henne på tåget, sida vid sida. Sömnen kommer smygande lite för fort men jag sover gott nära honom, utan mardrömmar. Livet är inte så dumt, ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0