Disträ

Jag är disträ hela onsdagskvällen. Ungefär halvvägs igenom dem stannar han upp mig och frågar hur det egentligen är.


Och hur är det egentligen?


Jag mår lite konstigt fysiskt. Jag känner mig disträ, långsam i rörelserna, trött i kroppen, seg. Trött hela tiden. Som att jag är på väg att bli sjuk men att det aldrig bryter ut. Psykiskt sett? Jag mår ganska bra. Jag är inte speciellt förtjust i mig själv för tillfället. Jag är väldigt besviken, och väldigt arg. Det är jobbigt att vara arg på sig själv, för då är det ingen som försvarar en. Det är fritt fram att klanka ner på vad man vill. Men om man bortser från det mår jag ganska bra.


Det är jobbigt att tänka på Åsa. Ibland stannar jag till, inser att hon aldrig mer kommer att komma tillbaka, och då skär det. Detta planerande inför begravningen har gjort mig heldeppig. Jag tycker oerhört mycket om mina irlandsvänner men denna slags planering suger all energi ur mig. Vi får ingen ordning på något, pratar förbi varnandra, allt måste gå längs ett visst led och så vidare. Jag vill bara få det överstökat. Det blir pengar till hennes minnesfond istället för att vi åker ner. 120 mil på ett dygn blev helt enkelt för tufft för mig. Det känns som en bra idé att låta pengarna gå dit istället. Då vet jag att pengarna kommer till nytta, och till något som hon brann för. Jag har pratat med dem som sköter fonden, och vi kan lämna ett meddelande som kommer till begravningen. Jag har ägnat en del av morgonen till att försöka få ihop något bra.


Men, om man bortser från det, mår jag faktiskt bra. Jag känner mig ganska stark. Och för första gången känner jag mig säker på något, verkligen säker på vad jag vill. Och det känns som om det är möjligt att få det. Ibland skrämmer det mig. Ibland när jag är i allt det underbara kan rädslan komma och slå en kall klo kring mitt hjärta. Jag kan tillfälligt skaka av den. Jag radar upp en del av mina sorger och bekymmer och säger till den "jag är värd den här kärleken. Jag har slitit för den". Men jag vet inte om klon verkligen förstår att den ska hålla sig borta. Det måste nog nötas in.


Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

God Morgon!

Sovit gott?

2008-07-10 @ 08:34:20
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Iceea

Jo jag har oxå tänkt på det där emd att operera. men jag väntar lite till tills de blir "bättre" och mer erfarna på vad de gör. Samtidigt kanske priset går ner lite också.



Hum... jo... antagligen var det inte bara katten, men jag tror att det bidrar för nu börjar det bli lite bättre. Ena ögat känns nästan helt ok nu.



Jag köppte biljätterna bara för att göra dem glada den ene har precis förlorat sin far så jag ville att han skulle få tänka på annat, men egentligen var det bara en spontanide.

Tycker det är kul när jag får sånna små hyss för mig.

2008-07-10 @ 10:45:29
URL: http://iceea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0