Calling heaven

Idag klockan 13 begravs Åsa Werner i kyrkan i Båstad. Jag vet inte om det är rätt beslut att inte vara där. Hade begravningen hållits lite närmre hade jag inte tvekat att åka. Det här blir ingen begravning då man lägger en kär gammal än eller släkting som har levt sitt liv till vila. Men jag hoppas att den trots allt blir vacker och kan hjälpa dem genom början till sorgen och kanske till ett avslut. Mia, Beata, Douglas och alla ni andra som är där- jag tänker på er.


Åsas mamma hade ringt Mia, som varit som Åsas syster genom åren, och frågat vilken låt med The Kelly Family, bandet som Åsa som ungdom älskade och fortfarande låg henne väldigt varmt om hjärtat, som Mia trodde att Åsa ville att de skulle spela. Mia behövde inte tänka en sekund. När jag talade med henne sa hon "den här låten stod som Åsas favorit när jag lärde känna henne, och efter alla dessa år står den nu som favorit på hennes faceboooksida, det finns ingen annan. Det måste bli den.". Så jag spelar Calling heaven precis som de kommer att göra i kyrkan och tänker på allt det som har varit, allt det som har hänt, och allt det som borde ha fått hända. Jag är så ledsen, för min skull, för vännernas skull, för familjens skull, och för Åsas skull.


Calling heaven Kelly Family

I'm waiting for my visit
They'll fill this room with flowers an' all
They'll put on their biggest smile
But only for a while

If only I could help it
If only mercy'd be on my side
I wouldn't have to die
And my family wouldn't cry

But the pain is getting far too strong
And the medicine won't hold it for long
It's getting closer
So I'm waiting for someone to come
To come and take my soul where it belongs
But no one's coming, no one

So I'm calling heaven now
I'm calling heaven now
Calling heaven's hand
So heaven help

I try to find the answer
I try to find the reason why I
I'm leaving them all behind
But there's something that I will find

The blood's still running through my heart
But my hairs are slowly falling apart
And I just can't take it
So I'm waiting for someone to come
To come and take my soul where it belongs
But no one's coming, no one

So I'm calling heaven now
I'm calling heaven now
Calling heaven's hand
So heaven help
Oh yes I'm calling heaven now
I'm calling heaven now
Calling heaven's hand
So heaven help

I see it in their faces
They know I will be leaving tonight
But somewhere down the line
I'm sure we'll meet again
But somewhere down the line
I'm sure we'll meet again


Vila i frid, min kära vän.


Kommentarer
Postat av: Iceea

Jo jag tycker oxå det är SKIT tråkigt rent ut sagt att han inte funkar, men vad ska man göra. Där emot har han nog nått seriöst fel i skallen. Han känner inte smärta, (för mina andra missar knäpper jag på nosen om de gör nått fel, så gör de inte om det. Men han lärsig aldrig) Sedan ser man på hans blick att han inet har alla hästar hemma.



Jag jobber sissta dagen den 25 juli. På kvällen där tar jag båten till sommarstugan på Gotland.

Längtar MASSOR!!!

2008-07-15 @ 13:35:51
URL: http://iceea.blogg.se/
Postat av: Iceea

Jag beklagar din väns bortgång.

jag hoppas att du är okej.



kram

2008-07-15 @ 13:36:52
URL: http://iceea.blogg.se/
Postat av: Jessi

usch vad sorligt.. Jag beklagar..

Kram

2008-07-15 @ 13:59:10
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0