Äntligen sommar!

Det känns som riktig sommar! Jag har badat tre dagar i rad, i sjöar och i havet och vattnet är härligt svalkande men tillräckligt varmt för att jag ska kunna stanna i länge. Underbara, härliga, långa dagar som känns som en liten vecka. vi har picknickat, cyklat och spelat frisbee. Skulle så gärna låta helgen fortsätta ett par dagar till.


Men det är redan tisdag och halva dagen har snart gått. Jag känner mig somrigt lat och lite trött i benen. Alldeles snart ska jag bege mig till gymmet för en timmes lunchträning. Jag kan inte påstå att jag längtar. Energin finns inte riktigt i kroppen. Men jag kommer att känna mig nöjd efteråt, och kanske lite piggare.


Men å, den som ändå fick ha ledigt jämt! Bara dyka under vattenytan i de svarta sjöarna, ligga och läsa på en sliten sarong, kasta frisbee med syrran i vattenbrynet så nära att det stänker upp på benen... det finns så många saker som är bättre än att jobba, helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0